Şaka mı ciddi mi bilmem ama şu haber medyada dolaşıp duruyor:
Günün en tuhaf haberlerinden biri bu kez Suudi Arabistan'dan... Ülkede
eşcinsel olduğu gerekçesiyle bir at idam edildi.
Suudi Arabistan'da erkek bir yarış atı, başka bir erkek at ile cinsel
ilişkiye girince idam edildi. Dünyadan birçok hayvansever, atı koruyabilmek
adına satın almak istemiş ancak Suudi Arabistan hükümeti izin vermemişti.
12 milyon dolar değerindeki yarış atı, başka bir atla cinsel ilişkiye
girince kazandığı ödülden de men edildi. Suudi Arabistan kanunlara göre yasak
olan eşcinsel ilişki kanunu uyarınca, yarış atı 20 Kasım tarihinde idam edildi.
Yetkilileri ülke topraklarında insan veya hayvan olmaları fark etmeksizin
eşcinselliğin bir suç olduğunu ve cezasının idam olduğunu açıkladı[1].
Haber böyle!
Bendeniz Garibce bu haberi okuyunca hiç şaşırmadım. Adamlar çok haklı
dedim. Tam da kitabın ortasından hareketle hükmetmişler. Hem müslümanım
diyeceksin hem de kitaba sırt döneceksin olmaz. Malum-ı kâriileridir ki
yeryüzünde Allah’ın kitabından sonra en sahih kitap Buharî nam hadis
otoritesinin el-Câmiu’s-sahîh’idir ve Buharî Şerif diye maruftur, o
kadar ki sıkıntı anlarında her türlü felaket ve musibet karşısında teberrüken
dahi okunan bir kitaptır; Buhari hatimleri indirilir. İşte bu kitabımızda şöyle
bir rivayet yer almaktadır: Nuaym b. Hammâd. Hüşeym- Husayn isnadı ile Amr b.
Meymûn şöyle anlatıyor:
Cahiliye döneminde bir tane dişi maymun gördüm, onun başına diğer
maymunlar toplanmışlardı. Maymun zina etmiş ona sebep onu recmettiler. Ben de
onlarla birlikte recmettim!”[2]
Rivayetin şerhlerinde olayın ayrıntıları da vardır ve hatta bir çukur
kazıp da recim seremonisini öyle başlattıkları dahi anlatılır.
Ne diyelim, Allah insanın basiretini alır, kendisine verdiği en yüce
değer olan aklı “aman ha sonra işler de
başıma iş açar! Neme lazım!” diye sıfır kilometrede tutarsa olacak şeylerin
endazesi mi olurmuş? Ondan sonra da bir takım kendini bilmezler bu tavırla
eğlenmeye kalkışırlar.
Ha bu arada askerlikte de mesela
patlamayan topun, ateş almayan tüfeğin… cezalandırıldığı rivayetleri vardır.
İmdi bir kimse bu rivayetleri bir kitaba
dercetse, kim onların sıhhati hakkında
şüphe eder ki?
Bazıları, rivayetlerin değerlendirmesinde batınî ınkıtâ diye bir yöntem
geliştiren koca İmam Ebu Hanife’yi neden sevmiyor? Galiba daha iyi anlıyorum
gibi.
Dua ile!
30.11.2013
GARİBCE
Not: Bu tür rivayetlerin Buhari'de olması onun eder değerini düşürmez. Asıl eleştiri konusu ona ve emsal diğer kitaplarımıza kutsiyet isnat eden ve onların asla hata yapmayacaklarına, içinde hiçbir şekilde hata olmayacağına bağnazca inanan kimselerin anlayışı olmalıdır.
[1] http://www.haber3.com/escinsel-ata-gorulmemis-ceza-3698925h.htm#ixzz3t0lqmt34
[2] صحيح البخاري (5/ 44) 3849 - حدَّثَنَا نُعَيْمُ بْنُ حَمَّادٍ، حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ،
عَنْ حُصَيْنٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَيْمُونٍ، قَالَ: «رَأَيْتُ فِي الجَاهِلِيَّةِ
قِرْدَةً اجْتَمَعَ عَلَيْهَا قِرَدَةٌ، قَدْ زَنَتْ، فَرَجَمُوهَا، فَرَجَمْتُهَا
مَعَهُمْ»
Şerhi için bk. et-Tavdîh li şerhi’l-Câmi’ı’s-sahîh,
XX, 471.
Maymunlar ehliyet sahibi mi?
YanıtlaSilHamdolsun ki rivayet tabiiden Amr b. Meymun'dan geliyor. Bu zat muhadramundanmış yani rivayet merfu değil.
İbn Abdu’l-Ber bu rivayetin sahih olmadığını, sahih ise bunların maymun kılığına girmiş cinler olduğunu söylüyor. Te'vile bak :)
Ha bi de recimin maymunlar hakkında kullanılmış olması mecazdır derler. Zırva tevil götürmez! Rivayet 1341 muallaktan birisiymiş.
Kurtubiye göre merhum Buhari'nin nakli Amr'ın cahiliyeye yetiştiğini göstermek içinmiş...
Elbani ise rivayeti münker olarak nitelendiriyor. Ve Amr b. Meymun maymun'un taşlanmasının zina nedeniyle olduğunu nereden biliyor ve maymunun evlendiğini nasıl biliyor diye soruyor...
عمرو بن ميمون قال رأيت في الجاهلية قردة اجتمع عليها قردة قد زنت فرجموها فرجمتها معهم
هذه الرواية ليست من كلام النبي ولا كلام أحد من أصحابه وإنما رواها البخاري حكاية عما شاهده عمرو بن ميمون. ت
وفي سنة (74هـ) ، أدرك الجاهلية والنبوة وأسلم ، ولكنه لم ير النبي لذلك لم يعده العلماء من الصحابة وإنما
من المخضرمين ...
"هذا عند جماعة أهل العلم منكر : إضافة الزنا إلى غير مكلف ، وإقامة الحدود في البهائم" "الاستيعاب في معرفة الأصحاب" (3/1206)
إن صحت هذه فإنما أخرجها دلالة على أن بن ميمون قد أدرك الجاهلية ولم يبال بظنه الذي ظنه في الجاهلية= لأحكام القرآن (1/442)
وقال الألباني :'هذا أثرٌ منكرٌ ، إذ كيف يمكنُ لإنسان أن يعلم أن القردة تتزوج' مختصر صحيح البخاري" للألباني (2/535)
فمن أين علم عمرو بنُ ميمون أن رجمَ القردةِ إنما كان لأنها زنت " .( مختصر صحيح البخاري للألباني )(2/535)
قال ابن تيمية رحمه الله :
ومثل ذلك قد شاهده الناس في زماننا في غير القرود ، حتى الطيور
"مجموع الفتاوى" (11/545) :)
Garipçe olayı anlamaya çalışmak yerine taşlamayı tercih etmiş. 1. Bazı hayvanların zina eden hemcinslerini öldürdüğü sabittir. Maymun ve leylek bunlara örnektir. O sahabi de böyle bir olaya şahit ve dahil olmuş. Ne var bunda? 2. Adam eşcinsel atını öldürmeye karar vermiş. Bu onun kararı, size ne? Sanki mahkemede yargılanmış da katline fetva verilmiş gibi saldırıyorsunuz. Netice: Doğal halinde gayet makul olan iki olayı abartıp bir algı operasyonuyla Müslümanlara ve kitaplarına hakaret etmekten zevk alıyorsunuz. Allah basiret versin.
YanıtlaSilBir canlinin sahibi olmak onu oldurme hakki veriyor mu?
SilBu rivayet Buharî’de geçmektedir(bk. Buharî, Menakıbu’l-Ensar, 27). Buhari’de geçtiği için genel olarak bu rivayet sahih kabul edilmiştir. Ancak unutmamak gerekir ki, bu rivayet hadis değil, Amr b. Meymun'dan gelen bir haberdir. Bir maymunu taşlayan maymunları görünce Yahudilerin recm cezası ile ilişkilendirip aktarmıştır. İlgili rivayet şöyledir:
YanıtlaSilAmr ibn Meymûn şöyle demiştir: “Ben Câhiliyet devrinde zina etmiş olan bir maymunun üzerine birçok maymunların toplanmış olduklarını gördüm. Maymunlar o zina eden maymunu recm ettiler. Ben de o maymunlar topluluğunun beraberinde zina eden maymuna taş attım.”
b. İbn Abdu’l-Ber “zina ve recim” hükmünü maymunlara isnat edildiği için bu rivayetin sahih olmadığını, şayet sahih ise, bunların maymun kılığına girmiş cinler olduğunu belirtmiştir(bk İbn Hacer, ilgili hadisin şerhi). Humeydi de bunun asıl Buharî’nin nüshalarında bulunmadığını bildirmiştir. Ancak, İbn Hacer, bu gibi tereddütlere mahal olmadığını, kendisinin Buharî’nin nüshalarının çoğunluğunu gördüğünü ve hapsinde bu rivayetin yer aldığını söylemiştir(İbn Hacer, a.g.y).
c. Buna itiraz edenlere verilecek cevap şudur: Rivayette yer alan “zina-recim” kavramlarının maymunlar hakkında kullanılmış olması, -benzetme yoluyla -yapılan mecaz bir ifadedir. Dolayısıyla, bu ifadelerden maymunların mükellef oldukları, zina yapmaları onları mesul edeceği, cezasının da recim olduğu hükmü çıkarılmaz(bk. Buharî, a.g.y, Mustafa el-Buğa’nın taliki; İbn Hacer, a.g.y)
Öyle anlaşılıyor ki, kıssayı anlatan Amr b. Meymun, kıssayı daha da süslendirmek, muhatapların hayretlerini arttırmak, zina suçunun cezasının ne kadar adil ve fıtri olduğunu belirtmek için, maksadını mecaz yoluyla, insanlar için kullanılan aynı kavramları kullanmayı uygun görmüştür. Bununla demek istemiştir ki; zina olarak ifade edilen suç o kadar çirkindir ki, maymunlar bile buna tahammül etmezler. Keza recim cezası o kadar uygundur ki, maymunlar gibi hayvanlar bile yabancı bir maymunla yatması durumunda onu recm eder gibi cezalandırırlar.
İnsanların yanlış anlamasına müsait bir yazı. Siz bu tür hatalar yapmamalısınız sayın hocam.
YanıtlaSilSefa Balci: Sokak ortasında cinsel ilişkiye giren köpekleri de taşlayan zihniyet aynı olsa gerek.
YanıtlaSilKürşat K. Baki: Özellikle not kısmı için teşekkürler hocam..
İkbal demiş ya gemilerin Buhari ile değil buharla çalıştığını anlayamadılar diye....
YanıtlaSilÖğrenmenin yaşı yok değil mi hocam, bakın arkadaşlar bu yaşınızdan sonra size buhari tanıtımı yapıyorlar, o çökerse islam çöker(haşa) denen kitap hakkında neden böyle cesurca konuşursunuz ki!!!
YanıtlaSilBelgesellerden gordugum kadariyla hayvanat arasinda da kaideler var ...
YanıtlaSilYunus Ak: Hocam biz açlıktan kıvranırken sizinse ilgilendiğiniz konular...
YanıtlaSilMehmet Erdoğan: Aç olmak bir sonuç, önemli olan neden aç olduğumuz. İslam dünyasının zihnini nelerin işgal edip doldurduğunu görmemiz lazım.
Ahmet Temel:Hocam bu haber batı medyasında kasıtlı olarak oluşturulmaya çalışılan arkaik, gayr-I akil müslüman ve islam dünyası algısı için uydurulan hikayelerden biri. Böyle bir hadise yok, nitekim ufak bir araştırma bunu ortaya çıkarmaya yetiyor. Müslümanlar arasında bahsettiğiniz türden bir dindarlık biçimi olduğu konusunda hemfikirim. Ancak kısmi bir karşılığı olan bu durumu kasıtlı bir biçimde öne çıkararak tüm Müslümanlarla özdeşleştirmeye çabalayan küresel medyaya payanda olabilecek tutumlardan kaçınıp, bu dindarlık biçimlerini kendi içimizde tashih etmeye çabalamalıyız diye düşünüyorum. Hürmetler.
Haberle alakalı Suud basınından örnekler:
http://www.ajel.sa/local/1671071
http://khaberni.com/more-160042-59-%D8%AA%D8%B9%D8%B1%D9...
حكاية حصان بـ12 مليون دولار تُشعل غضب السعوديين على الغرب
AJEL.SA
Mehmet Erdoğan: Teşekkürler Ahmetciğim. Çok haklısın, lakin Garibceyi bu eski yazısında rahatsız eden şey bizim ümmet olarak bu türden algı operasyonlarına malzeme verir oluşumuzdur. Karikatür olayları da öyle. Böyle bir haber duyduğumuzda "Yok ya, bunun aslı olamaz, müslümanların kültüründe böyle bir şey yer alamaz..." diyebilmeliyiz.
bende çok sağlam bir delilde okumuştum, karga kardeş katili caniye öldürdüğü kardeşini nasıl gömeceğini gösteriyordu
YanıtlaSil