26 Ekim 2016 Çarşamba

Fırsatı Ganimet Bilmenin Garibcesi

Bugünlerde nedendir hem elektrikler hem de sular kesilir oldu.
Efendim muslukların su damlatması beni hep rahatsız eder. Yetkililer de bu konuda hep uyarırlar. Damlayan bir musluk senede şu kadar ton suyu boşa akıtır falan diye. Öyle ya israf haramdır. Faturası da cabası.
Söz meclisten dışarı bizim klozetin taharet musluğu epeydir sızdırıyordu. Hazır elde yedek musluk da vardı. Değiştirmem lazımdı ve epey bir zamandır da aklımdaydı. Ne var ki ev girişindeki vana suyu tam kesmiyor, tamir işi epey bir ıslak oluyordu. Sabah namazına kalktığımda baktım sular kesik. Dedim bu bir fırsat, bunu ganimete çevirmeliyim. Namazı kıldıktan sonra hemen işe koyuldum. Hatun duymasın diye de sessizliğe dikkat ettim. Oldum olası ben bu türden tamirat gibi meşgalelere hep bayılıyorum ve bundan ayrıca bir keyf alıyorum, hatun ise aksine etrafı kirlettiğim bahanesiyle hep karşı çıkıyor. O yüzden bazı şeyleri ondan habersizce yapıyorum. Şimdi ortam uygundu, su kesikti bir damla bile akmıyordu. Hatun da uyuyordu. Alet edevatı yanıma aldım, itina ile ve sessizce musluğu yerinden söktüm. Kendi kendime ya şimdi sular geliverirse diye de içimden geçirdim. Yanıma hazır ettiğim lifle musluğu sarmaladım, iş tam olsun diye de biraz tutkal sürdüm. Baktım o sırada suyun ucu da görünüyor. Alelacele hemen musluğu yerine geçirdim, güzelce de sıkıladım. Artık su gelse de zarar vermezdi. Hortumu da bağladım. Bu arada sular  da gelmişti. Hanım fark etmesin diye de güzel bir temizledim. Alet ve edevatı da aldım doğruldum, elimdekilere baktım. Takmak üzere tedarik ettiğim musluk elimdeydi. Taktığım yere baktım, söktüğüm musluk aynen o da yerindeydi.
Allah Allah dedim.
Şimdi biz ne yaptık.
Ağa ile kâhyanın birbirine yarenlik ettikten sonra akşam üzeri eve dönerlerken birbirlerine bakışarak söyledikleri söz aklıma geldi.
Dedim, fırsatı nasıl da ganimete çevirdik ya!
“Sen evme işin evsin!” derler bizde.
“Şaşkın ördek götün götün yüzermiş!” derler bir de.
Sen uğraş ki işler girsin yoluna habire!
Hepsi boş. İşlerimizi Allah rast getire!
Dua ile!
26.10.2016

GARİBCE 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...