5 Mart 2017 Pazar

Bugün Garibce’nin Doğum Günüymüş!


Yaşlanmadan hiç gocunmadım. Onun bir lütuf olduğunu ve her geçen gün insanların saygısını biraz daha fazla –hak etmesek bile- sırf ağaran saça sakala bakarak kazandığımızı gördüm. Henüz elden ayaktan da düşmediğimiz için –ki erzel-i ömüre düşmekten Allah’a sığınırım- bitmişliğin, tükenmişliğin ne demek olduğunu şimdiye dek tecrübe etmedik. Ettirmez de İnşallah. Ruha gelince onun bu yorgun bedende zaman zaman sıkıntıları olsa da  daha yaşını göstermedi.
Bazen diyorlar, Hocam şimdi genç olsaydınız? –Len git oğlum/ kızım? İşin mi yok, ben yerimden ve yaşımdan memnunum. Ben buraya gelene dek neler çektim, neler yaşadım, onları ben bir daha göze alamam! diye de takılırım.  Çocukken hep büyümek istedik. Genç olduk olgunlaşmayı bekledik. Olgunlaştık ama hâlâ beklentilerimiz bitmedi. Olduk mu? Bakıyorum, bazen öyle ham armut gibi onun bunun boğazına duruyoruz ki?! Belli ki olmamışız. Olacak gibi de gözükmüyor? Herhalde öyle öyle derken, bir şeyler beklerken gidivereceğiz. Nicelerinin gittiği gibi. Yaşlılar sıra sıra, gençler ara sıra derlermiş. Her iki ölçüte göre de sıradayız, nasıl olsa!
Allah akıbetimizi hayır eylesin!
Efendim, ben bu doğum günü kutlamalarına hâlâ alışamadım. Önceleri çok direndim. Hâlâ da kutlamıyorum. Bir iki istisnası olabilir tabii. Ama kendisini kendim gibi gördüğüm dost ve arkadaşlarımın doğum gününü kutlamıyorum. Ama trende bakıyorum. Artık doğum günlerini kutlamak çok çoook önem kazanmışa benziyor. Herkesin ortak neşe ve sevinç günlerimiz olan bayram kutlamalarına bu kadar önem vermiyoruz.
Sözde benim doğum günüm de bugünmüş. Bu gün olsa olsa rahmetli babam Garib Ali’nin Develi’ye gittiği bir gün olabilir.  Hal böyle iken bayramdan fazla tebrik aldım. Mecburen de dönmeye çalıştım. Bu vesile ile hayır dualarımızı paylaşmışız, hayırlı olur inşallah. Ama ne kadar bunu yapsam da hâlâ içimden gelerek yapamıyorum. Bizi biz yapan değerlerimiz, her birimizin ayrı ayrı kutlanan bayramları değil, topyekun kutladığımız/ kutlayacağımız, maşeri vicdanın coşacağı, huzur bulacağı, sükunete ereceği, kendisini güçlü kılacağı bayramlarımız olmalı.
Diyeceksiniz ki ne mani var? Mani yok elbet. Kahrım bu baskın kültür altında ezilip gidişimiz ve kendi özümüze benzemekten daha çok bizden olmamız istenen şablonlara benzememiz. Bu özgürlükçü ve bireyselci baskın dünya kültürü bizi öyle esaretine almış ki artık bütün dünyada insanlar kara kargaların birbirine benzediğinden daha çok birbirine benziyor.
Neyse! İşte böyle. Bugün Garibce’nin doğum günü imiş. Ne diyelim Hayırlı olsun. Allah onu ve cümlemizi, cümlenizi  hayırlı ömürlerle, hayırlı kazançlarla, hayrülhalef, göz aydınlığı eşler ve evlatlarla rızıklandırsın.
Âmin!

Dua ile!
05.03.2017
GARİBCE 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...