30 Mart 2017 Perşembe

Dedim kandil nedir?


Garibce’ye sordum:
Dedim kandil nedir?
Dedi iki hecedir.
Dedim regaib nedir?
Dedi üç hecedir.
Haydaa!
Dedim din midir?
Dedi yok yok.
Dedim bunca hüsnü kabul var
Her yerde kandiller yanar
Esnaf simit satar
Dedi örfümdür.
Dedim hem bahanesidir sılanın.
Hal hatır soranın.
Dedi bak bu iyidir.
Dedim İslamlık nedir?
Dedi uzun ince yoldur
Hem kıldan incedir
Hem kılıçtan keskincedir.
Dedim onda yol alan var mı?
Dedi çok çok!
Dedim değil mi ki amaç verimdir.
Dedi yolda devinimdir.
Dedim bir gece sağanak yetmez mi?
Dedi yok yok.
Dedim bana aklın nedir?
Dedi yolda olmaktır.
Dedim o kolay? Yok mu dahası?
Ödemeye yol bahası.
Dedi yolda yol almaktır.
Ha dedi, bir de,
Doğadan ibret almayan ahmaktır.
Dedi bir ekinin olsa,
Azar azar sürekli yağış alsa…
Bir de aylar boyu kurak olsa,
Ama bir gün gelse sel seli alsa…
Dedi söyle hangisi?
Bak da söyle hale.
Amellerin en hayırlısı
Edvemüha ve in kalle.[1]
Bütün günlerimiz mübarek ola!
İnsan arif ola, anın kıymetin bile!
Siz de kalın sevgiyle!
30.03.2017
GARİBCE




[1] Yapılan işlerin en hayırlısı az da olsa devamlı olandır. (Hadis)

1 yorum:

  1. Iqra -- Okuyun
    @okuyun5:

    7 yaşındaki torunum sordu: "Dede kandil nedir?"

    Ben de bu şiirle cevap verdim. Allah razı olsun, Garibce çok güzel anlatmış...

    Bu gece dünyaya açılmak değil, içine dönme gecesi...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...