10 Ekim 2018 Çarşamba

Mehmet Savaş Hocam’dan iki öğüt



Birileri Mehmet Savaş ile ilgili “Hatırladığınız tavsiyeleri nelerdir?” diye bir soru sormuş.
Cevap olarak vehle-i ûlâda aklıma gelen cevap şu oldu:
Pek çok vesile ile tekrarladığı İslam’ın okuma/ bilgi emri ile başlayıp takva emri ile sonlanması onun sanırım en önemli tavsiyesidir. Yani okuyarak ilim tahsil ederek başlayacaksın ama bu seni mutlaka takva erdemine ulaştırmış olacak.
“Men lem yemüdde yedehû yemuddü riclehû” sözünü de hocamızdan hatırlıyorum. Zengin ya da makam ve mevki sahiplerine karşı elinizi uzatırsanız, o zaman onların yanında ayağınızı uzatamazsınız; yani fikrî özgürlüğünüzü kaybedersiniz, onlar karşısında el pençe divan durmak zorunda kalırsınız anlamında.
Hocama hayırlı uzun ömürler dilerim.
Dua ile!
10.10.2018
GARİBCE



5 yorum:

  1. “Men lem yemüdde yedehû yemuddü riclehû” hocam ifadede bir yanlışlık olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir yanlışlık göremiyorum ve hocadan da öyle duyduğumu hatırlıyorum. Nasıl olmalıydı?

      Sil
    2. Çevirisi: Kim elini uzatmazsa ayağını uzatır.
      Yani "elini uzatıp yardım dilenmezse, ayağını uzatabilir/rahat davranabilir.
      Yazıda verilen çeviride bir yanlışlık yok.

      Sil
  2. evet hocam benim yanlış anlamam, kusuruma bakmayın lütfen.

    YanıtlaSil
  3. من يمد يده لم يمد رجله

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...