Bugünkü
hutbemizin konusu ahlaka ilişkindi ve güzel hazırlanmıştı. Emeği geçenlere
teşekkürler. Konu aldatmaya dairdi. Örnekler arasında kişinin eşine karşı
sadakati de anılıyordu. Yerindeydi ve bunda şaşılacak bir şey de yoktu.
Fakat
Garibce’nin tuhafına giden durum bu sadakat işinin eşe yönelik olması
anlayışının çok yaygın oluşu ve bunun hutbe diline kadar girmiş olmasıydı.
Elbette
kişiler sadık olmalı, sadakat göstermeliydi. Kişiler evvel emirde eşlerine
karşı sadakat göstermeli ve evlilik akdi sırasında vermiş olduğu “misak-ı galîz”e
sonuna kadar bağlı olmalıydı.
Kişinin
eşini aldatması yabancı biriyle cinsel ilişkiye girmesi şeklinde oluyorsa ve
yasak olan sadece bundan ibaret ise, o takdirde evli olmayan bir kimsenin başka
biri ile gönüllü olmak kaydı ile ilişkiye girmesi normal bir davranış
olmalıydı. Yaygın anlayış sanki bu tavrı meşrulaştırıyor gibi geliyor bana.
Oysa
kişilerin sadakati evvelemirde Allah’a elest bezminde verdikleri söze karşı
olmalı ve bu bağlamda Allah’ın bize yasak kıldığı her türlü ilişkiye karşı
duyarlı olmamız gerekirdi. Nikahsız bir ilişki eğer yasak ise ve zina
sayılıyorsa o dahi bizim kaçınmamız gereken bir fiil olmalıydı ve sadakatimiz
sadece eşimiz ile sınırlı olmamalıydı.
Günümüzde
bazı kavramların içi oyuluyor yahut değiştirilebiliyor.
Daha
önceki yürürlükteki Ceza Kanununda “Zina, kadının kocasından başka bir erkekle
bir kez de olsa cinsel ilişkide bulunması” diye tarif ediliyordu. Kocanın
böyle bir ilişkisi ise zina sayılmıyordu. Anayasal eşitlik ilkesine
aykırı bulunduğu için bu durum kadın için de suç olmaktan çıkarıldı. Böylece
zina artık suç değil. Yürürlükteki Medenî Kanun’da ise zina her iki eş için de boşanma sebebi olarak
yerini koruyor. (Madde 161)
Bu
tanımlamada görüldüğü üzere zina sadece evli eşler arasında söz konusu
ediliyor. Oysa İslam’da zina aralarında nikah ilişkisi olmayan bir erkek
ile bir kadının her ikisi de özne olacak
şekilde ilişkiye girmiş olmasıdır.
Söz
konusu Müslümanlıksa durum bundan ibarettir ve işte asıl sadakat buna
olmalıdır.
Müslüman
eline, beline, diline sahip olan kimsedir.
Mü’min,
güven veren demektir.
Müslümanlık
zor zenaattir.
Vesselam!
15.11.2013
GARİBCE
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder