23 Ocak 2015 Cuma

Bugün karneler günü!




Sûr’a üfürülünce, yerle gök dürülünce
Kopunca kıyamet Allah’ım kıl bize rahmet

Cümle âlem toplanmış mahşer bu ya
Şaşkınca koşarlar bir oraya bir buraya

Bilmezler ki nereye nasıl gidecekler
Sonunda anlarlar hesaba çekilecekler

Yandık ki ne yandık lütfeyle acı bize
Der ki  Rasul “Men Hûsibe fekad uzzibe”

Kitaplar mıdır nedir bak şu gökten yağan
Her biri asılır boyunlara işte o an

Nereden de çıktı bunlar bak arşiv açılmış
İçindekiler ayan olmuş etrafa saçılmış

Yok artık o demde yakınlık sizli bizli
Hiçbir sırrınız öyle gayrı kalmaz gizli

İşte o vakit, sağından verilen kitabı
Güven içinde hep sağlama alır hesabı

Oh çeker nara atar kurtuldum diye
İşte der “Hâumu’kra’û kitabiyeh”

Yüzleşeceğim bilirdim zaten hesabımla
Ve boynuma asılacak olan kitabımla

Denir ona artık sen yeni bir hayat içresin
Makamın bilesin yüksek bir cennettesin

Sarkar meyveleri devşirirsin kolayca
Az yorulmadın varmak için bu sonuca

Yiyin için cennette bitmez her şey ardışık
Geçmiş günlerde yaptıklarınıza karşılık

Kitabı solundan alan soramaz niçini
Kitabım verilmeseydi ah der çeker içini

Hesabımın ne olduğunu da bilmeseydim.
Ashabı yemin gibi keşke ben de gülseydim

Keşke ölüm bitirseydi tümden yoğu varı
Malımın bana hiç mi hiç olmadı yararı

Boynuzsuz koç boynuzludan hakkını alanda
Ne gıptaydı onlara ah bilsen toprak olanda

Tapındık ya dünyaya bu her şeyi berbat etti
Ömürle birlikte saltanatım da yok olup gitti.

(Ve emir gelir:) Onu yakalayıp bağlayın.
Sonra da (kütük gibi) cehenneme sallayın.

Yetmiş arşın zincire vurun sonra onu.
Dünyaya tamahın bilsin işte budur sonu

Çünkü o, iman etmezdi azamet sahibi Allah’a.
Teşvik nedir bilmezdi yoksulu doyurmaya.

Bir ömür zulmetti mazlumlara zehir kustu
Yazık bugün yoktur onun yakın bir dostu.

Kanlı irinden başka da yoktur bir yiyeceği.
Günahkârlardan başkası bilmez bu içeceği

Ya Rab! Bizi Sen koru sui akıbetten
Bizi rahmetin korur ancak felaketten.

Sen bir kulsun mukaddesata eyle hürmet
Öyleyse, yüce Rabbinin adıyla tespih et

Dua ile!
23.01.2015
GARİBCE
Not: Hakka suresinden esinlenilmiştir. (el-Hâkka 69/18 vd.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...