9 Ocak 2015 Cuma

Bir elimde mibzer bir elimde mikser! Hem ekerim hem biçerim!





Bugün Cuma öncesi uyduruktan bir kanalda çok yakından tanıdığım bir ses ama zor tanıdığım bir yüz ile karşılaştım. Yılbaşı gecesi bir programın tekrarı olduğu anlaşılan programın konuğu bir zamanlar en büyük kanalların ekranlarında paylaşamadığı büyük reytingler alan Yaşar Nuri hocası idi. Ne denli büyük bir şöhretti. Çok ustaca kullandığı bir dili vardı ve dini anlatıyordu. O zamana kadar hiç kimse dini böylesine anlatamamıştı. Üstelik şimdilerde moda olan medya vaizliği de yapmıyor, hikaye ve masallar da anlatmıyordu.
Şöhret büyük afet derler. Ne oldu neler oldu bilemem. Ama hem hoca açısından hem de din ve millet açısından yazık oldu.
Şimdi belli ki hoca yokluğa mahkum edilmişe benziyor. Ama o hala ölmedim ayaktayım diyor.
Hoca o çok meşhur olduğu dönemde bir elinde mibzer bir elinde mikser çok etkindi. Mibzer (tohum ekme makinesi) ile özellikle sosyete kesimine, din ile alakası olmayan kimselere tohumlar ekti ve bunun neticesini de aldı. Pek çok insan onun sayesinde hala Müslüman olduğunun farkına vardı, hatta onlara ötekilerden daha da iyi Müslüman olduğu düşüncesini de verdi. Bu yönü ile çok yapıcı idi.
Ama öbür elindeki mikser (biçki makinesi) ile özellikle muhafazakar ve dindar kesime çok yüklendi, adeta onları biçti. Diyelim ki bu insanlar gerçekten eleştiriyi hak ediyorlardı –ki bu doğrudur-, öbür cenahtakiler kadar da olsun bunların da şefkate ihtiyacı yok muydu? Daha şefkatli daha merhametli bir dil kullanılamaz mıydı? Hoca o kesime böyle bir merhamet göstermedi. Onlar da hocaya acımadılar. Hoca onları biçti, onlar da hocayı hedef seçti.
Bugün gelinen yerde hocayı bu halde görmem yüreğimi acıttı.
Hoca hala güzel şeyler söylüyordu ve de çok güzel söylüyordu.
Söylediklerinin tümüne katılmak gibi bir derdimiz olamaz. Öyle biri sadece Hz. Peygamber’dir. Onun dışında her kim olursa ve her ne söylerse dinler, sözün en güzeline uyarız. Bizim Kuran’i ilkemiz budur.
Bugün söyledikleri güzel şeyler arasında Garibce nazarında dikkat çekici şu da vardı:
Ben diyordu hoca yazdığım kitabımı kütüphanemin en görünen yerine şöyle güzelce yerleştiririm ve ona: “Ey kitabım! Sana hayat veren, seni meydana getiren benim. Bil ki ben seni kendim için yazdım. Sen benim çocuğumsun. Benim seni sevmem için başkalarının seni sevmesine hiç ihtiyacım yok…!” derim.
Gerçekliği kişinin evvelemirde kendisi için talep etmesi ve sırf onun için arkasına düşüp çileler çekmesi Garibce nazarında hikmetlice bir şey. Belki Garibce’ye de uyduğu için onu tutmuştur onu bilemem ama, bu Cuma gününde böylesi bir hikmeti sizinle de paylaşmak istedim.
Dua ile!
09.01.2015


GARİBCE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...