8 Mart 2015 Pazar

Bir Yusufumuz vardı ay yüzlü sınandı! Ve de Rabbinin burhanı ile kazandı!

 

Kıssaların en güzelinde anlatılan
Bir Yusufumuz vardı ay yüzlü olan

Kıskandı kardeşleri onu alıp babasından
Atıp kuyuya kurt yedi dediler arkasından

Bir kervan aldı onu oradan bir şekilde
Götürüp de Mısır’a sattılar köle diye

Mısır’ın azizi gördü aldı onu evine
Yardım etsin diye evdeki işlerine

Bu ay yüzlü bakarsın yararı dokunurdu
Belki evlatlık alırlar oğulları olurdu

İlim ve hikmet ile ay yüzlü büyüdü
Hanımı, olacak ya, kaptırdı gönlünü

Yandı tutuştu Yusuf’un sevdasına özü
Başka bir şey görmez olmuştu sanki gözü

Şeytan fit verdi kapıları kilitledi
Arzusunu o anda elde etmek istedi

Yandı tutuştu hanım ihtiras  elinden
 “Haydi gelsene!” sözü döküldü dilinden

Ay yüzlü Yusuf çarpılmış gibi yığıldı
Hemencecik orada Allah’a sığındı

“Nankörlük olmaz kocan benim efendim
O bana iyi baktı. Ekmeğini yedim!

Kadirşinaslık nerde? Görmez mi Allah
Dedi. “Zalimler asla olmaz iflah”.

Kadın ona (göz koyup) duymuştu istek
Ne yangınlar tutuşmuştu içinde bilsek

Rabbinin burhanını görmemiş olsaydı şayet,
Yûsuf dahi ona istek duyacaktı elbet

Ay yüzlü Yusuf korunmuştu Hak eliyle
Bir ömür O’na bağlanmışlık haliyle

Korursa Allah korurdu bi hakkın kulunu
Yoksa kayardı  ayaklar bulurdu yolunu

Ay yüzlü gözünü dikti kapıya koştu
Ne ki kapıyı heyhat kilitli bulmuştu

Kadın koştu Yusuf’un ardından elin attı
Gömleğe asıldı baştan aşağı yırttı

Ay yüzlü Yusuf ucuz kurtulmuştu
Asıl ateşi Burhan-Rab ile savmuştu

Tam da o anda Aziz daldı içeriye
Görüp hali bağırdı ne rezillik diye

Züleyha hemen atılıp suçun bastırdı
Yusuf için kocasına zindanı gösterdi

Yusuf dedi masumum yok günahım
Boşuna suçlayıp almayın benim ahım

Hanımıma göz koymak haşa bana haram
Ne ki o, benden almak istedi kam

Bilge biri hakem oldu bakalım suçlu kim
Gömlek önden mi arkadan mı yırtık görelim

Önden yırtıksa kadın haklı Yusuf yalan
Arkadan yırtıksa Yusuf haklı gerisi dolan

Kadının kocası Yûsuf’un gömleğine baktı
Arkadan yırtıldığını görünce tabii şaştı

Bu, dedi belli ki siz kadınların entrikası
Şüphesiz sizinkisi tuzakların daniskası

Allah buyurur “zayıftır şeytanın keydi”
Derler ki “Kadının fendi şeytanı yendi”.

“Yûsuf! Sen bundan kimseye bahsetme sakın.
Kadın! Sen de tevbe et günahın bağışlansın

Ayan oldu ay yüzlü masum sen de bilirsin
Ama sen belli ki günah işleyenlerdensin.”

Her bir şey yoluna girdi derken şehirde
Bir takım söylenti ayyuka çıktı nerdeyse

“Aziz’in karısı, uşağa abayı yakmış
Ondan murad almağa kafayı takmış

Ona olan aşkı işlemiş yüreğine
Vah! Vah! Kadın sapıtmış iyiden iyiye!

Kadın, sonunda dedikoduları duydu
Aklınca onlara ders vermeyi kurdu

Hepsine  haber gönderip onları çağırdı
Mükellef bir ziyafet kurup ağırladı

Oturup yaslanacakları yer hazırladı.
Meyve tabakları önlerinde hazırdı

Birer de bıçak verdi her birinin ellerine
Ve dedi Yûsuf’a, “Çık haydi önlerine!”

Ve ay yüzlüyle sahne ışıdı iyice
Kadınların içi gitti Yûsuf’u görünce

Akılları uçtu baştan cuşa gelip aşkla
Ellerini doğradılar tam şaşkınlıkla

 “Allah için, bu bir insan değil, Hâşâ!
Bir melekmiş” dediler eyleyip temaşa

“İşte bu ay yüzlü!” dedi onlara Züleyha
O uşaktır beni kınadığınız hakkında

Andolsun, ben murad almak istedim ondan
Fakat o, iffetinden dolayı kaçındı bundan

Andolsun ki, Yusuf ya emrettiğimi yapar
Ya da görür o, mutlaka zindanı boylar

Sarayda yaşıyordu her şeyini yitirir
Zindanda zillet  içre ömrünü bitirir.

Ay yüzlü Yûsuf, “Ey Rabbim! Duy beni!
Koru beni de varsın zindan olsun!” dedi.

Yapmaktansa beni dâvet ettiği şeyi
Zindan da ömür çürütmek daha iyi

Ey Rabbim! Özüme yoktur güvenim
Sen korumazsan ben de meylederim

Ben de bir insanım cahilim aklım gider
Sonra Yusuf kulun dizlerini çok döver

Rabbi, lütuf ile kabul etti onun duasını
Boşa çıkardı kadının entrikasını

Ay yüzlü masum herkes anladı yok güman
Gene de ona ufukta göründü zindan

Unutuldu yıllarca kaldı orda sonunda
Nice çilelere sabır çekti Hak yolunda

Ve Medrese-yi Yusuf’ta su yolunu buldu
Sonunda bizim Yusuf Mısır’a sultan oldu.

Garibce! Yusuf değilsin burhanı göresin
“Sınanmadığın günahın masumu değilsin”

Dua ile!
08.03.2015

GARİBCE 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...