1 Şubat 2016 Pazartesi

TAKDİM: TOROSOĞLU GARİBCE DİVANI/ GARİBCE YAZMIŞ DİYELER

 

Allah adıyla başlayalım sözümüze
Arılık duruluk gelsin daim özümüze

Edip salat ü selam peygamberimize
Dileyip rahmet cümle geçmişlerimize

Ben bir Garibce’yim işbu hayat salında
Ceviz yemek de neyime erik dalında

Yaş yaşadım, nice yıllar kaldı ardımda
Acı tatlı hatıra iz etti yâdımda

İlim kendin bilmek dedi eyvallah dedim
Sofrasında nicedir ballı börek yedim

Ağartmışım bu yolda ben saçım sakalım
Hangi kapı açılacak diye bakalım

Nice kitap okudum hem yazdım nicesin
Pek haz etmedim sanki iyi mi bilesin

Bir de baktım ki enfüs ve afakta[1] nice
Vardı hilkat sırrı çözülmedik bilmece

Aç da dedim Yüce Rabbim gözüm göreyim
Lütfeyle hikmet deryana ben de ereyim

Ol demde gördüm himmetler göğe ağıyor
Her an her yerde durmadan hikmet yağıyor

Tuttum hemen kabımı açıp da altına
Doldurmak ve ondan içmek için kana kana

Ve ben içtim kandım ondan binlerle şükür
Dedim Rabbim başkalarına da pay düşür

Kabım doldu taştı fakir buna pek şaştı
Doğdu Garibce büyüdü boyumu aştı

Koca ciltlere baliğ nice nesir yazdı
Kisveyi taba bürünme oldu muradı

Sonra nedir derdi işi şiire sardı
Onda da iyi mi, belli bir yere vardı

Sonunda şiirler ete kemiğe büründü
GARİBCE YAZMIŞ DİYELER böyle göründü

Tanı Garibce’yi bilgi duygu mizah var
Her nefes buram buram Anadolu kokar

İlmi irfanı harmanlar, iştedir eli
Kültürle oynaştadır öz Türkçedir dili

İslam ağacının üç boyutu var bilir
Kökler iman, gövde İslam ondan beslenir

Ağacın asıl amacı meyve vermektir
Ahlak-ı hamîdeden[2] erdemler dermektir

Şeriatsız olmaz, suya nispet kap gibi
Ahlaksız şeriat olur yazısız kitap gibi

Susuzluk savmada boş testi neye yarar
Dinde gayedir, celb-i yarar def-i zarar[3]

Buna sebep  Garibce ille de ahlak der
Hak söyler gönülden hep bu amacı güder

O bir hikmet avcısı bakmaz kaynak nedir
Kimi olsa da çarıklı, kimi mekteplidir

Demez kimseye şehirlisin köylüsün
Kâh râvîdir[4], kâh söyler kendi öyküsün

Kır çiçekleri gibi bin bir rengi var
Bu şiirler ne ki âlâ nesir dengi var

garibce.blogspot.com dur sanal adresi
Hem Feys’de de var Garibce sahifesi

Ben onu çok sevdim dostlar hilaf yok bunda
Tanış olun siz de seversiniz sonunda

Aranızda elçiyim, yok zeval elçiye
Çam sakızı çoban armağanı hediye

Baş başa kılıp çekileyim ben aradan
Cümlemize mağfiret buyursun Yaradan

Ha bir de ricası var, olun siz şahidi
“Tevdi ettin![5]” diye boynundaki emaneti

Özür olsun her ne ettikse sürç-i lisan
Demişler “üslûb-ı beyan ayniyle insan”

GARİBCE der hikmet müminin yitik malı
Nerde görse hemen sahiplenip almalı

30.01.2016 /Ferah/ Üsküdar
Prof. Dr. Mehmet ERDOĞAN
M.Ü. İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi



[1] İç ve dış dünyada.
[2] Ahlak-ı hamîde: Övgüye değer, güzel ahlak.
[3] Dünya ve ahiret için yararlı olanları elde etme, zararlı olanları savma.
[4] Râvî: Rivayet eden, nakleden, anlatan.
[5] Emaneti yerine teslim ettin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...