5 Mart 2016 Cumartesi

Yaş yaşadım diş dişedim



Yaş yaşadım küçüktüm hem diş dişedim
Geçti yıllar ben altmışıma eriştim

Kâh oldu dere tepe demedim aştım
Kâh oldu düz yazıda yolumu şaştım

Yedim içtim çok şükür karnım tok oldu
Giyindim türlü esvap sırtım pek oldu

Oturdum bir bir parmak saydım yaşıma
Ne parmak yetti ne aklerdi işime

Önüme bakıyorum nerede anam
Ben bu öksüzlüğe ah nasıl dayanam

Ya babam dağ gibiydi şimdi o nerde
Yadı dermandı başım düşünce derde

Nerede dedim o ak saçlı büyükler
Ne? Sen aldın ya yerlerini dediler

Bakmaz mısın şu gelenlere ardından
Kız kızan, hem olmuş düzine torundan

Bak onlara bir büyük kim gözlerinde
Bir anlamı yok mu sana sözlerinde

Kimi baba der durur dede kimisi
Yadellerin olmuşsun Hacı emmisi

Oh dedim, demek geçmemiş ömür boşa
Bunca asar ile gelmişiz bu yaşa

Sonra geldi hatırıma birkaç kitap
Nice kez düşmüş idim yolunda bitap

Sevindim eşek ölür kalır semeri
İnsan ardındaysa kalırmış eseri

Sonra dank etti de birden attı şafak
Dedim ki öğündüğün şu şeylere bak

Sana neydi bilsen evlad u ıyaldan
Onlar lütuftu Mevlayı müteal’dan

Ya yığdığın şu mallar bir ömür hele
Var mıdır  imkan senle birlikte gele

İlim milim dedin oldu makam mevki
Yedin burda hazırı tükettin belki

Deme ya dedim elim düştü yanıma
Öyle bir ah ettim ki yetti canıma

Dedim haklısın elbet ziyandayım ben
Yetişin dostlar ahu figandayım ben

Sonra bir esinti sanki Rahman’dan
Dedi o hiç vaz geçer mi kulundan

Söyle dedi sever misin sevdiklerin
Gerisin boş ver unut hep bildiklerin

Dedim can feda olsun, yolum yolları
Takipçisi onların bu aciz kulları

Dedi o zaman bu tasaya ne hacet
Yol gidenleri buluşturur nihayet

Duymadın mı nasıl buyurur peygamber
Kişi olur sevdiği ile beraber

Güvenme ağaran başa ey Garibce
Bir gönle girmekmiş hepsinden iyice

Dua ile!
05.03.2016

GARİBCE 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...