18 Kasım 2014 Salı

Esnemenin tadını çıkaramadım iyi mi?!

 

İkindi namazı  için biraz geç de olsa mescide girdiğimde gözüme  bir musallinin esnemesi ilişti. Allah var, gözü gözüme değmedi. Adamcağız doyasıya esniyordu. Belki amel-i kesir olur kaygısıyla  ağzını kapama ihtiyacı duymamıştı ya da  kendisini namaza öyle kaptırmıştı ki esnediğinden haberi bile yoktu. Hem esnemek ayıp da değildi ki.
Yine de görüntü doğrusu hoşuma gitmemişti.
Neyse ki namaza durduk. Sen misin şimdi esneyen o adama kem gözle bakan. Sebebi her ne ise üzerime albastı gibi abandı. Az öncekinin görüntüsü de aklıma geldi mi! Bütün gücümle çenelerimi sıktım da sıktım. Ağzımı açmamak için direndim durdum. Ta namaz bitene kadar  hali pür melalim devam etti. İyi mi?!
Aksırmanın Rahman’dan esnemenin şeytandan olduğuna dair hadisler var. Dahası  esneme gelip de kişi ah sesi çıkardığında şeytanın kendisine katıla katıla güldüğü falan da ifade ediliyor[1]. Belli ki aksırma zindeliği, esneme de tembelliği, uyuşukluğu, miskinliği ifade ediyor.
Öyle sandım ki şeytan sırtıma bindi, bir ağırlık bir ağırlık ki deme gitsin. Sanki ellerinde de iki kanca birini alt çeneme öbürünü üst çeneme taktı, var gücüyle ağzımı açıp ah dememi ve böylece  görüntümün keyfini çıkarmaya, karnımdan katıla katıla gülmeye çalıştı. Ben de inadım ya direndim de direndim. Bre melun sana o keyfi yaşatmayacağım dedim.  Sonunda ne namazın keyfini sürebildim, ne de esnemenin doyasıya tadını çıkarabildim.
Bu şeytan var ya! Başımız bir türlü elinden kurtulmuyor.
Vay lanet olası vay seni.
Bazen de diyorum ki  bu şeytan iyi ki de var.
Yoksa tembelliğimizi, miskinliğimizi, içimizdeki kötücül dürtüleri kime yıkacaktık.
Bak bak! Gene gülmeye başladı lanet olası.
Tövbe estağfirrullah!
وَإِمَّا يَنْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
“Şeytandan bir dürtü  hissettin mi hemen Allah’a sığın!”
Sığındık Ya Rabbi!
Sığındık!
Dua ile!
18.11.2014
GARİBCE



[1] مسند أحمد ت شاكر (7/ 353) "إن الله يحب العُطاس، ويُبْغض، أو يكره التثاؤب، فإذا قال أحدهم: ها، ها، فإنما ذلك الشيطان يضحكَ من جوفه".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...