8 Mayıs 2012 Salı

Bir Kılavuz Hoca



 
03-06 Mayıs 2012 tarihleri arasında Almanya’da idim. Mülheim Fatih Camii İmam-Hatibi Mehmet Kılavuz hocanın misafiri oldum.

Hocayı Türkiye’den tanıyordum. Arkadaşı çocuklarımın gerçek hocası Abdullah hoca ile arkadaştılar ve ona sebep her ikisi ile tanışma imkânım olmuştu. Yavuztürk Sultan Selim Camii’nde bir ara birlikte Usûl-i fıkıh da okumuştuk. Son derece gayretli, çalışkan bir kardeşimizdi. Görev yaptığı Bakırköy Florya Yeni Camii  salonunda Anneler Günü’ne dair birlikte bir program da yapmıştık. Ben onlara “Ve sen ey anne!” başlıklı bir yazımı okumuştum. Okurken ben onların yüzüne bakamamıştım. Belli ki birçokları da benim gibi tam anlamıyla bir duygu seline kapılmıştı.

Almanya’ya gitmiş ve orada da hayırlı hizmetlere muvaffak olmuş. “İslam ve Hoşgörü” başlıklı yerel belediye yetkilileriyle Türklere ait yedi derneğin bir araya gelerek –ki bu tarihte ilk kez oluyormuş- birlikte organize ettikleri konferansa beni konuşmacı olarak davet etmişler. Ben de seve seve kabul ettim. Bizim İslam Hukuku hocalarının mutat yıllık toplantılarına katılamama pahasına oraya gitmeyi tercih etmiş ve daha faydalı olabileceğimi, hem de gezip görerek biraz ufkumun açılacağını hesap etmiştim. İyi de oldu. Umduğumdan güzel sonuçlar hasıl oldu. Kılavuz hocayı bu vesile ile daha yakından tanıma imkânım oldu. Beni bizzat kendi evinde ağırladı. Ailecek her türlü izzet ve ikramı gösterdiler. Kendisine ve ailesine teşekkür eder, mutluluklar dilerim.

Bir hoca isterse neler yapabilir konusunda örnek olabilecek bir gayret ve çaba içinde olan değerli hocamız, oradaki insanlarımızın İslam’la ilişkilerinin sağlamlaştırılması, güçlendirilerek artırılması gibi etkinlikleri yanında özellikle gençleri sosyalleştirmeyi ve aralarında çok güçlü dostluklar oluşturmayı amaçlayan bir süreci başarılı şekilde sürdürmüş olmasıyla da dikkat çekiyordu. Gençlerin oluşturduğu programlardan ikisine ben de katıldım ve onlarla sohbet etme imkânım oldu. Hepsi birbirinden değerli grup elemanları gerçek anlamda sosyal bir birlik gibi hem dine hem hayata anlamlı bakışlar yapabiliyorlardı. Çok da becerikli oldukları kendi elleriyle hazırlayıp sundukları ikramlardan anlaşılıyordu. Elde edilen sonuçlar sevindirici idi. Bütün hocalarımızın Kılavuz hocalar gibi olması halinde çok güzel başarılı sonuçlar alabileceğimiz anlaşılıyordu.

Orada bulunduğu süre içinde yaptığı ve halen sürdürmekte olduğu faaliyetleri başkaları için de örnek olabileceği düşüncesiyle sizlerle paylaşmak isterim:

İşte Kılavuz hocanın  25.07.2007 ila 25.07.2012 yılları arasında Mülheim Fatih Camii'inde sürdürmüş olduğu faaliyetlerden bazıları:

1.Vahiy Kültürü Konferansları:  Bu projenin hedef kitlesi bay bayan, genç yaşlı bütün toplum.

Amacı: Yüce Yaratıcı’nın  sözlerini halka tebliğ etmek. Bu proje ayda bir defa olup Kur'an’dan bir cüzü üç veya dört başlıkta özet olarak konferans şeklinde sunmak.(45 dk.)

Sonuç:Bu proje tamamlandı.

2) Kur’ân-ı Kerim’i Anlama Grupları: Hedef kitle: Yaş grupları 3 kişilik, 4 kişilik, 5 kişilik, iki tane de 13 er kişilik olmak üzere toplam 38 kişi.

Amaç: Kur'an ayetlerini biraz daha derinden anlamaya çalışmak, düşünmek, anladıklarımızı elden geldiğince uygulayabilmek.

Metot: Nüzul sırasını takip etmek, ayeti başka bir ayet ile anlamaya çalışmak, birden çok çeşit meal ile okumak, aynı ayeti herkesin okuması ve daha sonra

o ayetten kimin ne anladığının dinlenmesi.

Bu çalışma devam etmekte olup zaman zaman gruplarla birlikte kamplar ve geziler yapılmaktadır. Haftada bir gün ve 45 dk.

3)Peygamberimizi Tanıma , Anlama Ve Örnek Alma Konferansları: Ayda bir defa, 45 dak. Temmuz 2012 de bitecektir.

4) İlmihal Dersleri: Her gün öğle namazından 20-25 dakika önce dini bilgiler  dersleri okunmakta. (Tefsir, Hadis, Fıkıh, Kelam, İslam düşüncesi, Fıkra Şiir, Ata sözleri)

4)Çocukların Öğretimi: Hafta sonları ve tatillerde okul çağındaki çocuklara Kur'an ve dini bilgiler dersi.

5) Duvar Posterleri:  Ayda bir duvar yazıları yazmak: Bu yazılar tek sayfa olup her hangi bir konuyu anlatmakta ve o konuyu atasözleri ile desteklemektedir. Amaç: İnsanları okumaya teşvik etmektir.

Bütün  bunlar ve yapılan diğer sosyal faaliyetler, daha geniş kitlelere duyurulabilmek için ayrıca Kılavuz Hoca’nın  internet sitesinde yayınlanmaktadır:

mehmetkılavuz jimdo.com

Hocamıza başarılarının devamını diliyor, ailesi ve cemaati ile birlikte mutluluklar devşirmesini niyaz ediyorum.

Dört gün boyunca bizi yalnız bırakmayan Gürsel, Hasan ve Gıyas hocalarımıza, ayrıca mezunlarımızdan Halil Koyuncu ve arkadaşlarına da teşekkür ederim.



Sanma bre talip yol almak zorca imiş

Bize lazım olan Kılavuz hoca imiş



08.05.2012

Garibce











1 yorum:

  1. herdogan38.
    İşte saygı duyulacak bir görevli..Kutlarım. Sizi de paylaştığnız için tebrik ederim. Yalnız şu kasket midir,külah mıdır nedir pek anlamadım...Glasınızı sarstığı kanaatindeyim eğer 'zati meseledir,müdahil olunamaz' demezseniz..Selamlar..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...