19 Şubat 2015 Perşembe

Ağaca ağıt!



Gece sabah beşte çat etti uyandık
Koştuk hemen pencereye dayandık

İnnâ lillah bizim ağaç yerde yatıyordu
Bir ömürlük güzellik böylece gidiyordu

Çeyrek asır önceydi onu diktiğimde
Minicikti tutsun diye su verdiğimde

Büyüdü serpildi bir güzel ve nihayet
Ta beşinci kata ulaştı oldu bir ayet

Kapatmıştı karşı apartmanın birini
Bir güzellikti ki ne severdim rengini

Bir güzel gibi salınırdı gözüm önünde
Ah nice türküleri vardı sessiz dilinde

Ben çalışırken daim pencere önünde
O olurdu fonda salınan hep geride

Tutturdular toz topluyor keselim diye
Budadım dibini açılsın da kurtulsun diye

Hal böyle iken ağacın dengesi bozuldu
Uzun boyu ile tepesini tartamaz oldu

Lodoslu günlerde ağaç oldu derdimiz
Şimdi bir de bu olmuştu kederimiz

Aha bugün aha yarın kırıldı kırılacak
Kırılsa da kurtulsak diye sevinilecek

Geçenlerde gene bir kar vardı hani
Kar ağacın üzerine ha bire yüklendi

Ağaç bozmuştu dengesini gene bellice
Eğilmişti yola doğru iyice  bel verince

Gıcırtılar geliyordu uyuduk işte öyle
Dedim vade doldu hava giderse böyle

Şafakta koştum baktım önümde perde
Oh dedim ne güzel şükür ağaç yerinde

Esen lodos belli ki çırpmış ağacı özel
Üstündeki karları savurmuş bir güzel

Ağaç hafifleyince  doğrulmuş yeniden
Rahatlamıştım oh be az da olsa hafiften

Ne ki bu kez gelen kar bir başkaydı
Yüklenmişti yüklendikçe aklım kaldı

Dün damat başta yalnız sonra birlikte
Silkelemeye ne kadar uğraşsak ta nafile

Bir elde halat bir elde uzunca bir sırık
Yükünü hafifletmek için uğraştık durduk

Kış kışlığını yapıyordu tipi de vardı
Yüreğimi gene o dipsiz korku sardı

Nihayet vakit şafak ve olan oldu
Böylece bir güzellik de son buldu

Haydi  teselli için diyelim ki kader
Ne ederse insana asıl insan eder

Artık o salınan güzellik yok ufkumda
Oysa yuvası olmuştu nice kuşun da

Dün çektim resmini bir kuşun daha
Her yer kar rızık arıyordu dallarında

Garibce üzüldü çat sesini duyanda
Bir sızı duydu tam şurada ahanda

Gördü her şey fani el-baki hüvallah
La havle vela kuvvete illa billah

Dua ile!
19.02.2015

GARİBCE 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...