4 Şubat 2015 Çarşamba

Yandım Allah Zalim Haccac elinden



Bir türlü yola gelmez idi Irak ahalisi
Ezmeye onları Haccac oldu Irak valisi

Nice ahlar yükseldi nice canlar yaktı
Nice ulema fudala kanın akıttı

Said bin Cübeyr gibi büyük bir alime
Kıymak ancak nasib olurdu bir zalime

Derler ki o masum şehidin kanı tuttu
Hasta düştü uykuyu tüneği unuttu

Sonunda bütün zalimler gibi o da öldü
Ardından ağlayan  nice yüzler güldü

Duyunca cümle ahali bir oh çekti
Ömer bin Abdulaziz bile oh etti.

Nehai ağladı sevincinden şükretti
Kalmadı ahlar yerde geberdi gitti

Derler ki Haccac bunca zulmüne nispet
Tam da bir Kur’an hadimi idi hayret

Ve de  yaşardı  zahidane bir hayat
Bıraktığı miras üç beş şeyden ibaret

Böylesi biri bak tarihe neler yaptı neler
Zalimlere yavşaklık adamı işte böyle eder

Buydu Kabe’yi mancınıkla ateşe veren
Abdullah bin Zübeyr’i oydu deviren

Nice sahabe oğlu şehit düştü elinde
Yezit sevgisine sebep idi gönlünde

Halkın yüreğine pek korku salardı

İslam olan mevaliden cizye alırdı

Öbür yandan öylesine bir edib idi
Besmelesiz hutbesi bir şah eserdi

Kelleler görüyorum başlarda diyordu
Hasat mevsimi geçiyor diye ekliyordu

Ve sahibi benim geldim devşirmeye
Hasadı tam da vaktinde bitirmeye

İşte böyle hem edip hem zalim biri
Tebdili kıyafet halk içinde gezerdi

Gene bir gün tebdil devriye gezerken
Rastladı bir kafileye sordu hemen

Dedi halife Abdulmelik’i nasıl bilirsiniz
İçlerinden biri doluydu atıldı tedbirsiz

Allah belasını versin Halife’nin de
Başımıza sardığı zalim valisinin de

Kara etsin Rabbim iki cihanda yüzlerini
Ayyuka çıktı görmez misin zulümlerini

Adam verdi veriştirdi indi karnının şişi
Ne bileydi Haccac’dır karşısındaki kişi

Haccac dedi söyle bakayım sen ben kimim
Yok dedi adam ben seni nerden bileyim

Ben Haccac’ım dedi ya baltayı vurdun taşa
Adam yandım dedi içinden ateş düştü başa

Oralı değilmiş gibi belli etmedi sanki 
Sen söyle bakalım dedi ben kimim peki

Kireç gibi olsa da yüzü bir iki tekledi
Zekasıyla hemen  ardından şöyle ekledi

Ben falan oğullarının delisiyim efendim
Her gün tam da bu saatta tutar nöbetim

Haccac güldü, hazır cevap bu adamı sevdi
Ve sonunda hayret nasılsa ona yol verdi

Garibce der işte Küleyb’in* hikayesi
Kitaplarda yazar hayatının gerisi
Ger her ne sürçü lisan ettikse affola
Cümleniz şerlerden uzak huzur bula

Dua ile!
04.02.2015

GARİBCE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...