25 Aralık 2013 Çarşamba

Çoook mutluyum!

Bugün çok mutluyum!
Üst üste bir sürü güzellikler yaşadım.
O kadar mutlu idim ki, sınıfıma girdiğimde bu duygu yoğunluğunun altında kalabileceğim endişesi vardı.
Gelecek hafta yılbaşına denk düştüğü için bu ders son dersimizmiş.
Son olarak değinmeyi arzu ettiğim konuları işledik.
Gene kadın konusu idi öne çıkan ve özelde de kızlarımıza bir hayli sıkıntı verdiğini düşündüğüm ihtilat ve halvet gibi konular üzerinde durdum ve bazı somut örneklere yer verdim.
Çok güzel bir ders oldu. Çok da güldük.
Bu öğrenciler, yarın her biri ilköğretimde öğretmen olacak kişiler.
Dersin sonuna doğru insan içinde bulunduğu nimetin de farkında olmalı ve değerini bilmeli, dedim. Kendimden örnek verdim.
Ben Toroslar’da bir vadi içinde, merkezden çok uzak bir köyde Garib Alinin Mehmet olarak doğmasaydım, o Garib Ali elimden tutup İmam Hatip mektebine yazdırmasaydı… diye başladım ki Garib Ali’nin adının ikinci anılmasına daha varmadan sözünü ettiğim duygu yoğunluğu iyice kabarmış ve kendisine taşacak bir menfez çoktan bulmuştu bile.
Bugünlerde babama karşı bir zaafım var. Her vesile ile onu anmak ve ona ne denli medyûn-ı şükran olduğumu ifade etmek istiyorum. Ona olan sevgimi dile getirmek istiyorum. Ama henüz bu ilişkinin kodlarını çözemediğim için de yazamıyorum.
O kadar mutlu idim ki!
Benim en mutlu olduğum anlar, hep bu gibi anlar olmuştu.
Boğazıma düğümlenen hıçkırıkları salarak hüngür hüngür ağlamam, oğluma sözün kesildiği ve ardından İhsan hocamın o fem-i muhsininden ruhumuza nüfuz edercesine okuduğu Kur’an’ın ardından sadakaya bağlaması anı olmuştu.
Ben şimdi  bu son ders itibariyle bu güzel yavrularımızı–her biri şu anda kendi değerinin belki de yeterince farkında olmasa da- kendi açımdan hayata uğurluyor oluyordum.
Dersle ilgili duygu ve düşüncelerini istedim. Her biri o kadar güzel şeyler yazmışlar ki, bunlar bir insanı ancak mutlu ederdi.
En çok hoşuma giden ve benim durumumu en iyi anlattığını düşündüğüm bir iki notu sizlerle de paylaşmak isterim:
“Güncel Dini Konular Dersi’ne ilk girdiğimde “Eyvah!” dedim. Bu ders çok sıkıcı geçecek, hocamız çok yavaş konuşuyor gibi şeyler. Hatta dört devamsızlığı ful kullanmayı düşündüm. Ama sizi ikinci haftadan itibaren tanıdıkça özellikle bir buçuk saatlik derste konuyu muhteşem bağlayışınızı, muazzam bakış açınızı gördükçe size bağlandım. Ben nadiren böyle ders dinlerim hocam. İnanın bir sevgili gibi her hareketinizi takip ettim, hemen hemen her şeyi not ettim….”
Böyle devam ediyor. İmzasını da koymuş: Cibali Tanrıkulu!
Hem de bir erkek öğrenci tarafından böyle bir sevgili gibi takip ediliyor olmak bir hoca olarak beni elbette hazların en büyüğüne gark eder. Diğer öğrencilerin duyguları da çoğu benzer şekilde. Notumun azlığını dile getiren bir iki öğrenci dışında serzenişte bulunan kimse de yok.
Dersin başından buyana hep bir fikir ayrılığı içinde olduğunu ve bana dualar ederek kendisini tabuları yıkma doğrultusunda araştırmaya yönelttiğimi ifade eden öğrenciler de var.
Hem artık bazı kitaplarda isimlerimi gördüğünde de artık şaşırmıyormuş. Zadu’l-Meâd’ı almış ve benim ismimi orada görmüş…
İstediği dersi seçemediği için bu dersi almak zorunda kaldığını söyleyen ve “Rabbimize şükürle hakkımda hayırlı olanı gönlüme razı eyledi” diyenler de vardı.
Birbirinden güzel duygu ve düşünceleri okudum, mutlu oldum. Her birine ayrı ayrı teşekkür ediyorum ve hayatta başarılı ve özelikle de mutlu olmaları diliyorum.
Yüksek Lisans dersimiz de bu gün itibariyle son dersmiş. Onda da Klasik Furu-ı Fıkıh Metinleri okuduk. Kendi odamda ve köşemde olmasının avantajını kullandık. Ocağımız hep yandı. Muhabbetimiz eksik olmadı. Biri Azeri biri Özbek olan öğrencilerimizin de kendi yörelerinden katkılarıyla ayrıca daha bir renklendi.
Son ders olması hasebiyle  genel bir değerlendirme yaptık. Onlar da düşünce ve duygularını ifade ettiler.
Helalleştik.
Hocalarımıza ve üzerimizde hakkı olanlara rahmet diledik.
“Ve âhiru da’vânâ eni’l-hamdu lillahi Rabbi’l-âlemîn!” dedik ve dersi kapattık.
Onlara da aynı şekilde başarı ve mutluluk dileklerimi Yüce Allah’ımıza arz ediyorum.
Bu vesile ile cümlenize de selam ediyor ve hepinize mutluluklar diliyorum.
Gerçekten çok özel bir gündü.
Bu güzel günü özel kılan herkes için duaların en güzelini diliyorum.
Sevgiyle!
25.12.2013

GARİBCE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...