26 Aralık 2013 Perşembe

Meğer sen ne enayi imişsin! Bre Hasan Agam!

Dün benim en mutlu bir günümdü. Yazdım. Akşam eve vardım. Bu yazıyı okudum, ağladım. Mutluluğum katlandı. 
Yazı : 
Meğer ben ne enayiymişim!
Hasan Celal Güzel, Sabah, 14 Mayıs 2013

Yazınla umuda kapıldım Hasan Agam! 
Ben bir Garibce olarak neden Gandi'ye hayranlık duyardım. Neden bizim kendi öz iklimimizde böylesi değerler çıkmaz derdim. Yazınla Hasan Agam umuda kapıldım.
Demek ki dedim bizde adamlar var değerini yalnızca Halik bilir, bizde adamlar var, nerde ikbal anında oraya damlar.
Nice adamlar var mücevherdir sadece Sarraf’ı bilir ederini, insanlar onu enayi sanır, buna mukabil nice müptezel insan vardır, yaldız akar yüzlerinden herkes tanır.
Abdullah Dıraz bizde kitaplar da öyledir der.
Nice on para etmez kitapları herkes tanır, ama el-Muvâfakât gibi nadide eserler asırlarca tarihin mahzeninde gizli kalır.
(Helal olsun Garibce! Gene kendine bir pay çıkardın ya!)
Hasan Agam, eğer kopyala imkanı verseydiniz yazını olduğu gibi ahanda burada paylaşacaktım. Telif melif de demeyecektim. Benim yıllarca örneğini aradığım yitik hikmetin ta kendisiydi çünkü senin yazdıkların.
Neden senin gibiler yok?
Sen gerçekten ne kadar enayi imişsin, devletin en yüce kademelerinde yıllarca süren bir ikbal vetiresinde belirleyici ol, musluğun başını tut, ama senin kabında sinekler avlansın,hiç olacak şey mi?
Agam, Garibce olarak ben sana (bir enayi olduğun için size ya da devletlu efendilerimize hitap ettiğimiz gibi zat-ı âlileri falan demiyorum, öz babama, öz agama seslendiğim gibi aha şuramdan, yüreğimin en derin yerinden sesleniyorum) bişe diyeyim mi:
Sen asıl devleti seni hep o yüce makamda tutan bir aileye sahip olmakla bulmuşsun. Viran olası hanede evlad u ıyal var der ve yapacağımız her türlü kepazeliğe, rezilliğe onları  perde tutarız. Sen ne büyük devlettir ki, sen gibi, senin yüzlerine bakmaya kıyamadığın Mustafan ve Elifin de ki artık onlar bizim de Mustafamız ve Elifimiz oldular ve gene elleri öpülesi ablam benim onlar da senin başını önüne eğdirecek en küçük bir şey yapmamışlar.
İşte devlet bu!
Gerisi boş!
Yarın mal mülk hırsı uğruna tüyü bitmemiş yetimlerin hakkı olan, evde yakacağı olmadığı için dün donarak ölen körpecik bebeklerin hakkı bulunan servetü sağmanı tırtıklayan, devleti sağmal inek gibi kendi teknesine sağan, ve hatta deveyi havudu ile götürenlerin üzerine tarih sifonu öyle bir çekecek ki, onların hiç ismi bile kalmayacak, ama sen ey Hasan Agam sen ve senin emsallerin, eşsiz bir cevher özgül ağırlığı ile  tarihin ak sayfalarında öyle bir yer alacak ki, gerçek tarihi yazanların onlar olduğunu arkadan gelen nesiller okuyacak ve hep yedi ceddine rahmet okuyacaklar.
Allahım diyecekler, biz Hasan Agamızdan razıyız, sen de razı ol.
Ufkumuzda parlayan yıldızlarımız o kadar az ki, öylesine kaht-ı ricalin yaşandığı bir iklimde umuda yanan ipil ipil bir ışık olmuşsun ya, devlet malının deniz ve yemeyenin domuz sayıldığı bir akıl tutulmuşluğu karanlığında insanlığımıza ışık tutmuşsun ya biz seni başlarımıza tac ederiz.
Garibceler senin elini öpmeyi bir şeref bilirler.
Hasan Agam, saygıyla!
26.12.2013

GARİBCE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...