13 Haziran 2012 Çarşamba

Makedonya ve Kosava Gezisi

09-12.06.2012 tarihleri arasında Makedonya ve Kosava’ya yapılan bir geziye katıldık.
Gezimizi Başak Tourism Macedonia  düzenlemişti. Rehberlerimiz Evlâd-ı Fâtihan’dan Semih ve Ammar kardeşlerdi. Özellikle Ammar kardeşimiz bize üç gün boyunca eşlik etmiş ve gerekli her türlü hizmetin tedarikinde elinden gelen gayreti göstermişti.
Birinci gün Üsküp’ü gezmiş olduk. Üsküp Türk Çarşısını ve Sultan Murat Camiini ziyaret ettik.
Vodno tepesinden Üsküp’e baktık. Sanki Uludağ’dan Bursaya bakar gibi olduk.
Tarihi Osmanlı kalesini ve taş köprüyü gezdik.
İkinci gün Kosova’ya geçtik. Makedonya ve Kosova iki ayrı devlet olduğu için sınırda  aynı noktada hem çıkış hem giriş  işlemleri yapılıyor.  Bu biraz beklemeyi gerektiriyor. Dönüşte hatta köpekle uyuşturucu kontrolü bile yaptılar.
Sonra Priştina şehir turu yaptık. Birinci Kosova Meydan Savaşı’nın  yapıldığı yeri ve orada Sultan Murad Hüdavendigar’ın iç organlarının defnedilmiş bulunduğu Türbe’yi ziyaret ettik. Ardından Prizren şehir turu ve Üsküp’e dönüşle günümüz tamamlanmış oldu.
Üçüncü günde Tetova (Kalkandelen), Gostivr ve Ohrid’i gezdik.  Dünyaca ünlü Paşa camiini zayaret ettik. Harabati tekkesinde eğlendik. Tarikat kapısından geçmek için önce şeriat kapısından girilmesi gerektiğinin somut örneğini gördük.
Ohrid gölünün harika güzelliklerini seyri temaşa eyledik.
Dördüncü günü Manastır’ı gezdik ve Matka kanyonunun güzellikleri ile büyülendik. Gazi İsa bey camiini ziyaret ettik.
Gittiğimiz yerlerde mevcut bulunan Türk okullarını ziyaret ettik. Hizmet uğrunda ortaya konulan fedakârlıkları ve bunların artık devşirilmekte olan semerelere dönüştüğünü gördük.

Kendilerine duyulan güveni boşa çıkarmamak için nasıl bir özveri ile çalıştıklarını ortaya koydukları eserlerle anladık.

Gezi boyunca ikram izzet bol idi. Bereketli, zevkli bir geziden sonra yurdumuza ve evimize döndük. Üç gece dört gündüzlü bir gezi yapmış olduk.
Ayrıntılarla ilgi inşallah birkaç yazı yazmayı düşünüyorum.
İki bin kadar fotoğraf çektim. Onları ayıklayacak ve bir kısmını Garibce okurlarıyla paylaşacağım.
Hepinize saygı ve sevgiyle!
13.06.2012

Murat Camii Haziresinde ulu Çınar

Paşa  Camii

Ohrid Gölü

Kahvelerimizden para almayan ve başka mekanlardan bize özel çay
 temin eden  Bir Osmanlı hayranı  Hristiyan Makedon
(Ortada uzun saçlı, mavili)