8 Haziran 2012 Cuma

Mezuniyet yat gezisi



Selam olsun cümle aleme!

Garibce dört gün süreyle Makedonya gezisine katılıyor. Hayır dualarınızı bekliyor. Selametlikler diliyor.

Bugün Cuma ve artık yılsonu ders sonuçlarını idareye teslim etmemiz gerekiyor. Teslim ile birlikte bir yılın yükü omzumuzdan inmiş olacak. Ömürden bir yıl daha gitmesinin sevincini yaşayacağız. Garib de olsa bu böyle!

Dün genel kurul toplantısı ardından mezun olan öğrencilerimiz ve aileleri ile birlikte hocalarımız için yat gezisi vardı. Boğazı turladık. Güzellikleri temaşa ettik. Hazırlık sınıfları ile yapılan yat gezisinde olduğu gibi bunda da gene kızlarımız ezici çoğunlukta idi. Cıvıl cıvıl idiler, şen idiler, birlikte olmanın hazzını yaşadılar.

Gene onların da en çok ilgilendikleri şey fotoğraf çekmek ve çektirmekti. Yol boyunca devamlı poz verdiler, hazır pozları kaçırmadılar.

Ben de doğrusu hocalık avantajımı da kullanarak epey fotoğraf çektim. Onlardan seçmece bir albümü Face’deki Mehmet Erdoğan sayfamda yayınladım. Fotoğraflara bakarak çoğunluğun erkek olduğu zehabına kapılanlar olabilir. Ama öyle değil. Çoğu resimler kendi özel arşivimde duruyor.

Sayın dekan yardımcısı ile birlikte teşrif etmişti. Sevgili İstanbul Müftümüz Rahmi Yaran Hocam da gezimizi teşrif eden konuklarımız arasındaydı. Kendisine teşekkür ederiz.

İnişte toplu fotoğraflar çektirdik.

Özellikle kızların vedalaşmaları görmeye değer manzaralar oluşturuyordu. Belli ki birbirlerini çok sevmişlerdi ve henüz ayrılık olmamasına rağmen ufukta gözükür olması onların hüzünlenmesine yetmişti.

Bu kızların bir kısmı görev alarak hayata başlayacak. Bir kısmı ise hayattan veya evlilikten kaçmak için belki Yüksek’e sığınacak. Bir kısmı sahiden bu işe kendini hazırlamış durumda.  Bir kısmı belki hemen evlenecek. Hayatta birçok şey onları bekliyor. Kimi bunun farkında, kimi ise değil. Kader hükmünü icra ediyor.

Oğlanların işi de öyle. Onların her halükârda bir an evvel bir iş bulmaları gerekiyor. Çünkü eş bulmalarının yolu iş bulmadan geçiyor. Kızlar için bu bir o kadar şart değil (şimdilik). Kısa vadede kızlar daha başarılı olsa da uzun vadede erkekler daha başarılı gözüküyor. Dizel motorlu arabalar gibi geç ısınıyorlar ama uzun mesafeli yolları daha çok onlar alıyorlar.

Cümlesine başarılar ve mutluluklar diliyorum.

Siz gidin, yeriniz açılsın, yenileri yerinizi doldursun. Biz de yeni yüzlerle kendimizi yenilenmiş hissedelim.

Ve bir gün de bize “Artık siz de gidin de yerinize yeniler gelsin” denilir. Bu tabiidir.  Biz de o zaman talebelerimizin başarısı ile avunuruz. Falanca benim talebem, filanca benim talebemin talebesi, şu da benim talebenim talebesinin talebesi… deriz. Neden olmasın?  Şimdiden olmuş gibi: Geçen hazırlık sınıfı veda gününe hocalar olarak biz de katılmıştık. Halil İbrahim benim talebem olmuştu. Özgür onun talebesi olmuş. Aynı zamanda benim de doktoradan talebemdi. Oradaki öğrenciler de her üçümüzün de talebesi idiler. Ama bana nispetle aynı zamanda talebemin talebesinin talebeleri idiler ve ben o mecliste bu manzarayı görmenin hazzını yaşamıştım.

Benzer hazları Allah ömür verirse daha çok yaşayacağa benziyoruz.

Sevgili talebelerimiz: Kızlarımız ve oğullarımız! Size hayatta tekrar tekrar başarılar ve mutluluklar diliyorum.

Hoşça kalın ve kendinizi bize unutturmayın! Bizim hafızalar unutmaya çok yatkındırlar. Gördüğümüzde adınız hatırlamadığımızda kusurumuza hiç bakmayın. Yüzünüzü hatırladıysak o kadarını bizim için yeterli görün.

Sevgiyle!

Garibce

08.06.2012









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...