9 Ocak 2013 Çarşamba

Hayırlı işlerde yarışın! Askıda bir iki ekmek de sizin olsun!




28.12.2012 tarihinde sevgili Ayhan AK’ın doktora savunmasında jüri üyesi olmamız sebebiyle Samsun’da idik. Bir dost evinde misafir olduk ve evimizde gibi ağırlandık. Değerli hocalarımız ikramda kusur etmediler.
Ladik’e gittik. Şehir içini gezdik ve görülebilecek yerleri gördük. Kış ayındaydık ama hava gezmemize engel olmadı. Şükür sağ salim gittik ve döndük.
Sahil yolu boyu birkaç defa gittik geldik. Bu seyir esnasında benim en çok dikkatimi çeken ışıklı bir pano oldu:
ASKIDA EKMEK
Samsun İlkadım Belediye’sinin bir kampanyasıydı. Garibce okurları hatırlayacaktır benzer bir konuda  bir yazı yayınlamıştık. 5 Eylül 2012 tarihli idi ve başlığı şöyle idi:  “Çağdaş bir sadaka taşı öyküsü: Askıda bir kahve”
Kötülüklerin sari olduğu bilinir. Fakat neden iyilikler de aynı şekilde sari olmasın, yaygınlaşmasın.
Her nerede bir iyilik görürseniz bir ucundan da siz tutun, tutamaz iseniz hiç olmazsa balta vuranın yanındaki adam gibi siz de “hıh!”deyin. Daha olmadı  bari gölge etmeyin.
Yolda giderken ışıklı panoyu görünce çok sevindim. Bunu paylaşmak Garibce’nin boynunun borcu dedim.
İşte kampanya:
“Kampanyamız kapsamında ihtiyaçlı kimselere yardımcı olabilmeniz için bir havuz oluşturduk. Oluşturduğumuz bu havuzu "ASKIDA EKMEK KAMPANYASI" olarak adlandırıyoruz. Sizin gibi hayırseverler askıda ekmek kampanyasına yardımda bulundukça biriken ekmekler Samsun İlkadım Belediyesi Sosyal Yardım Müdürlüğünün tespit etmiş olduğu ihtiyaç sahiplerine ulaştırılıyor.
Ya da "Benim tanıdığım ihtiyaçlı kimseler var, ben tanıdığım bu kişilere yardım etmek istiyorum" diyorsanız, belediyemizden temin edebileceğiniz "Ekmek Kuponları"nı ihtiyaç sahibi tanıdığınız kimselere verebilirsiniz.
Sonra da banka hesap numaraları verilmiş.
Vakıfbank:    TR 110001500158007299906143
T.C. Ziraat: TR 630001000556285975075003 ve daha başkaları.
ed-Dâllü ale’l-hayri ke fâılihi = Hayırlı işlere kılavuzluk edenin de  sanki onu işlemiş gibi sevaptan bir payı olurmuş. Allah’ta sevap çok, bizde de ihtiyaç.
Allah hayırlı işlerde dayanışma içinde olan, rehberlik eden, destek veren herkese lütfu ile muamele buyursun, birimizi yedi yüz eylesin ve hatta daha da çok versin.
O muameleyi hak etmeyi de cümlemize nasip etsin.
Bu vesile ile Samsun’a selam olsun!

09.01.2013
GARİBCE






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...