5 Ekim 2012 Cuma

Kadınların bazı tavırları sizce de garibce değil mi?


 

Ben Garibce gerçekten bazı şeyleri anlamakta zorluk çekiyorum.

Bizim kadınlarımız artık evden çıkalı çok oldu. Okula gittiler, başardılar. Kız çocuklarımız oğlan çocuklarını geride bıraktı. Sınavlarda başı çektiler. Üniversite kapılarını zorladılar. Başörtüsü engel sayıldı, tâa Avusturya’lara gittiler. Yabancı diller de öğrendiler.

İş tuttular, para kazandılar. Cipe bindiler.

Sinemaya, tiyatroya gittiler. Cafelere takıldılar, nargile tüttürdüler.

Sosyal hayatta her alanda yer aldılar. Kendi yollarını kendileri açtılar. Elan sahip oldukları hakların birçoğunu söke söke aldılar ve hakkını verdiler. Bunların hepsi takdir ve hayranlık doğurdu.

Ama nedense bir türlü Cuma selamlığında yer almak gibi bir dertleri olmadı.

İş cumaya gelince bir anda geleneksel roller ortalıkta buz kesti. Kadının cumada ne işi olabilirdi ki?

Evet ne işi olabilir ki?

Doğru! Eğer Cuma sıradan bir etkinlik ise sonuna kadar doğru. Yok Cuma dinî olduğu kadar son derece önemli haftalık sosyal bir etkinlik ise o zaman her etkinlikte yer almaya canhıraş koşan kadınlar nerede?

Garibce bulunmazsa, benim nazarımda Cuma dinî olmanın çok ötesinde sosyal yönü ağır basan katılması mümkün olan bütün Müslümanların başka bir ifade ile sosyal hayatta yer alan kadın erkek herkesin katılması gereken bir etkinliktir. O gün maşerî bir kalabalık oluşacak, mümkünse tek bir yerde toplanılacak, bunun için özel musallalar (namazgâh)  olacak, orada Müslümanlar toplanacak, oranın en yetkili kişisi ya da onun tevkil ettiği bir kimse  geçmiş haftanın bir muhasebesini yapacak, hali değerlendirip geleceğe ışık tutacak bir konuşma (hutbe) yapacak. Nasihatta bulunacak, dua edecek. Akla olduğu kadar maşerî duygulara hitap edip, ortak heyecan ve ruh oluşturacak. Bir sonraki haftaya kadar hem maddî hem de manevî anlamda yönlendirmede bulunacak… Oradan dağılan Müslümanlar haftayı bitirmeyecekler, belki yeni bir haftaya ortak bir duygu ve şuurla başlangıç yapacaklar, yeryüzüne dağılıp Allah’ın fazıl ve kereminden kendilerine düşecek olan payı arayacaklar, şartlarını zorlayacaklar.

Bugün Kamil Yaşaroğlu Hocamız Fakülte mescidinde çok güzel bir hutbe irad etti. Nezakete dairdi ve erkek kadın hepimizin muhtaç olduğu bir erdemle ilgili idi. Biz dinledik. Ama bizim kızlarımız aynı saatte kantinde çay ve kahvelerinin tadını çıkarıyorlardı.

Diyeceksiniz ki: Hocam yer yok, zaten erkeklere bile zor yetiyor.

Doğrudur, ama sizin şu anda geldiğiniz yerlerde de vaktiyle hep erkekler vardı ve size ayrılmış hiç bir yer yoktu. Oraları siz zorladınız ve size ister istemez yer açıldı. Onun için perdelerin, kafeslerin ardında değil şimdi Fakültedesiniz, onun için kantindesiniz.

İşte ben bunu hakikaten anlayabiliyor değilim.

Garibce değil mi?!

Cumamız mübarek olsun!

Dua ile!

05.10.2012

GARİBCE

 



 
 

2 yorum:

  1. hakkaten garibce bir durum.zamanında az aramamıştım cuma namazı kılınan yer. önüme gelene nerede cuma namazı kılabileceğimi soruyordum. bilmediklerini söylüyorlardı.sonunda cami altında n sevil salonunda kılındığını öğrendim.yaklaşık iki sene devam ettim. sonra cami yıkıldı zaten. arkadaşları çağırıyordum bazen geliyorlar bazen de bu uzun arayı başka önemli işlerini halletmek için kullanıyorlardı. ben şahsen hem vaazlardan hem de hutbelerden çok istifade ettiğimi düşünüyorum. sizin vaazlarınızı kaçırmamaya gayret ediyordum.bazen öyle bir şey oluyordu ki bir hafta meşgul olduğum bir sorunun, bir sıkıntımın cevabını vaazdan alabiliyordum:) gözlemlediğim kadarıyla cumaya devam edenler uluslararası ilahiyat ağırlıklıydı.bazen 5-6 bazen 20-25 kişi oluyorduk. bi kere tek kıldığımı hatırlıyorum. biraz teşvik ve bilgilendirilmeye ihtiyaçları var hanım kardeşlerimin. bir de mekan sorunu var.genelde unutuluyoruz.kapılar kilitli oluyor. zaten öğrenilmiş bir mecbur olmama durumu var. çok zorlamıyorlar kapıları.
    hocam kısacası eğitim şart. önce Allah'a sonra size güveniyoruz. Allah gayretinizi arttırsın. selamün aleyküm.

    YanıtlaSil
  2. herdogan@.
    Yıllardır fiilen işin bir ucunun başındayım..Cuma'dan beklenin elden kaçırıldığı garip günleri yaşıyoruz..Nerdeyse iç içe denecek kadar birbirine yakın camii ve mescitlerde ezanla birlikte bir telaşla girilen bu mekanlardan,iki rekatlık selamdan sonra 'hurra' kaçarcasına çıkışlar...
    Camii,ne zaman camii olacak da Cuma misyonunu tamamlayacak..?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...