22 Temmuz 2012 Pazar

Oğlum bak git!


Ben oruçluyum!
Oğlum bak git!
Bu sözü Kayserili biri söyleseydi herhalde “Lan oğlum git!” diye söylerdi, ama neyse bu şekilde meşhur oldu. Hem “Lan” demek biraz daha kaba galiba!
Neyse… Bugün Cuma vaazında orucun hikmetinden bahsediyordum. Dedim size bir de hadis okuyayım: Ve konu ile ilgili bilinen şu Buharî hadisini okudum:
الصِّيَامُ جُنَّةٌ فَلاَ يَرْفُثْ ، وَلاَ يَجْهَلْ وَإِنِ امْرُؤٌ قَاتَلَهُ ، أَوْ شَاتَمَهُ فَلْيَقُلْ إِنِّي صَائِمٌ مَرَّتَيْنِ وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَخُلُوفُ فَمِ الصَّائِمِ أَطْيَبُ عِنْدَ اللهِ تَعَالَى مِنْ رِيحِ الْمِسْكِ يَتْرُكُ طَعَامَهُ وَشَرَابَهُ وَشَهْوَتَهُ مِنْ أَجْلِي الصِّيَامُ لِي وَأَنَا أَجْزِي بِهِ وَالْحَسَنَةُ بِعَشْرِ أَمْثَالِهَا.
“Oruç bir kalkandır. Oruçlu kem söz söylemesin, cahillik etmesin! Birileri kendisiyle kavga etmek ister, kendisine sataşırsa “Ben oruçluyum! Ben oruçluyum!” desin…”
Bu hadis, oruçlu olanın kızma hakkı olduğunu anlatmıyor. Bak oruçluyum, dolayısıyla kızma hakkım var anlamında bir şey söylemiyor. Aksine kendisine sataşan olsa bile oruca sebep kızmaması, öfkesini tutması gerektiğini söylüyor.
Yani ne kadar üstüne gelirlerse gelsinler, sataşırlarsa sataşsınlar oruçlu olduğu ve dolayısıyla oruçlu iken onlara cevap yetiştirmeye yahut karşılık vermeye kalkışmayacağı bilinç ve tavrı içinde olsunlar demek istiyor.
Oysa bizim “oruçluyum” sözümüz daha çok, “Oğlum bak git, zaten cinlerim tepemde, canım burnumda, oruca sebep her an öfke küpü gibi kafanda patlayabilirim” deme anlamı taşıyor.
Ve oruç gerçek anlamda yerini bulamayınca da kalkan olup bizi kötülüklerden tam anlamıyla koruyamıyor.
Oruçlarımız, oruç olsun!
Bizi kötülüklerden alıkoysun!
Dua ile!

20.07.2012
GARİBCE

1 yorum:

  1. Allah razı olsun muhterem Mehmet Hocam, sizi muhabbet, saygı ve duâ ile okuyor ve selamlıyorum.

    Danimarka'dan bir talebeniz Mehmet Pişkin.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...