18 Ağustos 2012 Cumartesi

Çok bayramlar göresiniz, daim bu günlere eresiniz.


Bugün arife, yarın bayram!
İstanbul adeta Anadolu’ya akıyor. Yollar köprü trafiği gibi diyorlar. İnsanlar tali yollardan kendilerine yol bulmaya çalışıyorlar.
Ben de torunları yolcu ettim. Oradan biliyorum.
Beyya’ya “Yarın bayram, Mithat dedenin elini öpeceksin, o da sana harçlık verecek” dedim. “Dede! Seninkini bugün öpebilir miyim? deyiverdi. Dedim “Yok, bayram yarın, yarın öpeceksin, dede de sana harçlığı yarın verecek. Herkes bir araya gelecek, küçükler büyüklerin ellerini öpecekler, büyükler de küçüklere harçlıklarını verecekler! Büyük küçük herkes sevinç içinde olacaklar, mutluluk duyacaklar”.
Vaktiyle Fakülte Camii ayakta iken Vakfımız bayram iftarı verirdi ve hep birlikte hocalar ve cemaat orada bayramlaşır, upuzun bir sıra oluşturur bayramlaşırdık. Mustafa Kurt adında bir hocamız vardı. Rahmetli oldu. Benden beş-altı yaş büyüktü. Hemen onun elini öpmüştüm. O da cebinden ağzı iple büzülü özel bir kese çıkarmış ve içinden bana beş lira gibi bir harçlık vermişti. Kural kuraldı. Madem el öpülmüştü, harçlık verilmeliydi. Rahmete vesile olsun.
Bayramlarımız yılda sadece iki defa. Onlardan biri de kurban bayramı ve dolayısıyla o bayram da kurban telaşı yetiyor zaten. Geriye sadece Ramazan bayramı kalıyor, bizi bir araya getiren, bizi kucaklaştıran, bizi birbirimize bağlayan. O yüzden bu bayramımızın kıymetini bilelim ve onu gerçek bayramlara dönüştürelim.
“Bayram benim neyime! Ben kime kahve yapacağım, kimi karşılayacağım, kime şeker ikram edeceğim ki!” dedirtmeyelim.
Kimse boynu bükük, gözleri yolda olmasın. Kimse kulakları telefonda gurbetteki oğlundan kızından bir selam beklemesin!
Garibce son tedarikini de yaptı ve yarın inşallah yola koyulacak.
Sılaya doğru yol alacak. Eline öpeceği annesi babası yok ama, eli öpülecek daha çok kimse var. Hem artık kendisinin elini öpenler, ellerini öptüklerinden daha da çoklar.
Hangisi daha güzel, el öpmek mi, el öptürmek mi?
Galiba her şey vaktine özel ve her şey geçerken güzel.
Bayramımız kutlu olsun.
Geçmişlerimize rahmet olsun!
Ailemiz, ülkemiz, milletimiz, bütün İslam âlemi ve tüm insanlık için hayırlı olsun güzelliklere vesile olsun!
Bayram dönüşü görüşmek üzere!
Iyd mübarek küllü âm ve entüm bi hayr!
Çok bayramlar göresiniz, daim bu günlere eresiniz.
Es-Selâmu aleyküm!

18.08.2012
GARİBCE

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...