Bütün insanlık için rahmet olmak üzere gönderilmiş olan bir
peygamberin getirdiği din, hem de adı huzur ve barış demek olan bir din,
içinden çıkılmaz sıkıntıların, katlanılamaz zorlukların, hayatı zindan eden bir
anlayışın kaynağı olabilir mi?
Eğer Müslümanlığı bilmesem, onun aziz peygamberini tanımasam ben
bile yeter artık diyeceğim ve boğazıma geçmiş olan ilmeği gevşetmek için var
gücümle çabalayacak belki de tümden kurtulmak için her fırsatı kollayacağım.
Bu ne biçim bir din anlayışıdır? Soruyorlar adama: “Müslüman
olmak istesek ne lâzım gelir?” Cevap “Sünnet olmak!” diyor. “O ne demek?”, “Eh
ucundan azıcık kesmek” oluyor cevap. İşe kesmek ile başlıyor. “Peki, diyelim ki
huzur bulamadı ve çıkmak istedi o zaman ne lazım gelir?” “Had!” diyor. “O da
ne?” “İrtidat etmiş olacağı için ceza olarak kafasını kesmek gerekir” diyor.
Adam şaşkın, yahu nasıl bir din ki girenin bilmem neresini
çıkanın ise kafasını kesiyorlar, diye hayretini ve (nefretini) ifade edip,
böyle bir dinden uzak kıldığı için kendince Rabbine şükrediyor.
Doğuya batıya doğru abdest bozma, çünkü onlar Allah’a aittir. Aya
güneşe karşı da çünkü Allah onlara yemin
etmiştir… Rüzgara karşı aman sakın. Kıble’ye karşı zaten çok büyük günah. İyi
de bu adam ihtiyacını nasıl görecek? Sırt üstü yatıp da öyle mi edecek?
İçki içmek haram, tamam anladık. Bu güzel bir şey. Fakat adamı
bu kadar önemli bir yasak kesmiyor ve içine içkiden damıtılarak elde edilen
alkolun da bulunduğu her türlü ilacı, gazoz, boza gibi içecekleri, kolonyayı,
kozmetik ürünleri ve daha akla ne geliyorsa hepsini haram kılıyor. Neden? Çünkü
diyor alkol var: İyi de alkolün içmesi haram. Annen de haram diyor, peki neden
ondan emdin, neden başını dizine koydun, neden saçını okşarken mest oldun. Hani
annen sana haramdı? Ha demek ki annenin sadece nikahı harammış. Bre gafil, bere
din tüccarı Allah adına, O‘nun sevgili kullarına bunca şiddet, bunca mahrumiyet,
bunca sıkıntı niye? Kendini sen ne sanırsın. Bezirgân oldun da din alır din mi satarsın.
Şimdi bir de Helal sertifikası çıktı. Adam elmiş eline bir
damga, helali ben belirlerim diyor. Bu damgayı vurduğum ürün helal olur diyor.
Kişi Allah’tan korkmak ve hadini bilmek lâzım. Bizim ulemamız,
eslafımız bir şeyin delili hem sübut hem de delalet bakımından kati olmadıkça
hiçbir şeye “haram” deme cesareti göstermemişler. Bunun yerine “mekruh”
tabirini kullanmayı yeğlemişlerdir. Evcil eşeklerin eti ile ilgil bakın fıkıh
kitaplarına “haram” nitelemesi bulamazsınız, çünkü delili her ne kadar delalet
bakımından katî ise de sübut bakımından haberi vahit olması itibariyle katî
değildir. Böyle bir durumda bir Müslüman alimi, Allah adına o şeye haram demeye
nasıl cesaret edebilir.
Haramlar, adları konularak ve özgüleme (hasr) üslubu ile
belirtilmiş şeylerdir ve o kadar önemlidirler ki Müslüman kimliğinin inşası
onlarla olur. Onlar tabir caiz ise Allah’ın kırmızı çizgileridir (hudûdullah).
Onları aşan yanar. Adem de olsa cennetini kaybeder. Ama onların dışında her ne varsa, evet yerde
ve gökte ve bu ikisi arasında her ne
varsa onları Allah biz kullarına nimet olarak musahhar kılmış ve karşılığında
da minnetimizi, şükrümüzü bekliyor. Bunlar nasıl olur da minneti gerektiren
nimetler olması gerekirken nikmeti gerektiren yasaklar olabilir.
Müslümanlık Yahudilik gibi bir kavim dini değildir ki onlara
özgü olan sözde “koşer” gibi şeylere heves ederek Müslümanlığı kendi dar ve
kısır hudutlarınızın arasına hapsetmeye yelteniyorsanız. Bu yol, yol değildir.
Helalin delili aranmaz; çünkü her şey helâldir; eşyada ve
fiillerde asıl olan ibâhadır. Sadece haram olan şeylerin delili sorulur.
Deliller de ta’dâdî ve tahdîdî biçimde bizzat Şâri’ tarafından konulmuştur.
Bize sadece onları okumak ve gereğini tutmak düşer. Yok Allah unutmuşmuş da,
yok Allah onu kasdetmemişmiş de gibi anlamlara gelecek hezeyanlar bize uymaz.
Hz. Peygamber’e zaman zaman bazı et vb. gibi yiyecekler hakkında
sorular sorulurdu: “Besmele çekin ve yiyin!” diyordu. O kadar. Evet, sadece o
kadar. Çünkü o insanların dindarlıklarını yedikleri ve içtiklerinden çok yapıp
ettikleriyle ve ahlakî erdemleriyle ölçüyordu.
Selam sana Ya Rasûlallah!
Peygamberimin bu tavrını sürdüren herkese Garibce alkış eder.
Aksi bir anlayışı tervicden ve onlara destek vermeden Garibce
uzaktır.
Ya Rabbi! Aklımızı, dinimizi koru. Peygamberimizi “tapınılan bir
put” kılma! Dinimizi ticari bir meta haline getirmekten bizleri uzak tut.
Ve ey müslüman!
Kolaylaştır, zorlaştırma!
Sevdir, nefret ettirme!
Dua ile!
04.09.2012
GARİBCE
Çok teşekkür ederiz Hocam! Helal sertifikasının ne kadar gereksiz olduğunu ortaya koymakla iyi ettiniz. Bu işten geçinenler bir daha tekrar düşünmeliler. Böylece, ilk 'Mekruh Sertifikası'nı başlatma fırsatını elde etmiş olmanın huzuru içindeyiz. ;-) Tekrar teşekkürler Mehmet Hocam, selamlar.
YanıtlaSilSadakte!.. Birçok şeyi özetleyecek bir hadis.."Besmele çekin ve yiyin"..
YanıtlaSilMehmet Altay: Coca cola haram mı hocam cunkü içine alkol koyuyorlarmış bunun kesin olduğunu söylüyorlar.sizin fetvanıza göre hareket edeceğim.
YanıtlaSilMehmet Erdoğan: Allah hamrı haram kılıyor. Hamr şarap, daha geniş bir yoruma göre de içki demektir. İçeceklerin içiminin haramlığı içki olmalarına bağlıdır. Hanefi imamlarına göre hamrın yani şarabın bir damlasının içimi suç oluştururken diğer içkilerden sarhoş edecek kadarı ancak öyledir. Tahlil yaptırdığınızda alkol pek çok şeyde hatta hamurda, ekmekte, hoşafta, meyve suyunda, gazozda bile çıkabilir. Haram olan sadece içkinin içimidir. İçki ise belli bir oranda alkol içeren ve içildiği zaman sarhoşluk veren içeceklerdir. Bu itibarla içinde çok az miktarda alkol bulunabilen kımız, boza, kola, kefir gibi içeceklerin içiminde -eğer sağlık açısından bir sakınca yoksa- dinî açıdan da yoktur. (Bu bir fetva değildir).
Mehmet Altay: Sayın hocam cola turkayı fantayı yedigünü sormadım ama coca colaya alkol kattıgını söylüyorlar.
Mehmet Erdoğan İsim önemli değil, çoğu içildiği zaman sarhoşluk vermeyen bir içecek içki değildir. Söz gelimi bira çok miktarda içildiği zaman sarhoşluk veriyor. Onun azını da içmek haramdır. Bu içinde çok az miktarda alkol bulunabilen içeceklerin de haram olması anlamına gelmez. Zaten örf ve ona dayalı olarak çıkarılan yasal düzenlemelerde bu ayrımı esas alır.
Bir içimlik kola içip de sarhoş olanı gördün mü? Yok.
YanıtlaSilMehmet Altay sayın hocam o halde şöyle soralım alkol harammı (insan eliyle yapılanı)eğer haramsa coğu azı fark edermi eğer başka maddeye katılınca mesela suya katılsa veya cola gıbi bir içeceğe katılarak içilse değişime uğrarmı veya yine (haramsa) haram olurmu helalse sorun yok.
Mehmet Erdoğan: Alkol,bir kimyasal maddedir. İdrar gibi necis değildir. Dolayısıyla katıştığı sıvıları içine idrar karışmış bir sıvı gibi necis kılmaz. İçki yapımında ve içki olarak içimi dışında kullanımı söz konusu olduğunda caiz olur. Alkol içeren ilaç, kolonya kullanımı gibi.